Programy Partnerskie


Poprzednia strona


Programy Partnerskie


Program partnerski (PP) – narzędzie internetowego marketingu. Jest to skrypt sprzężony z bazą zamówień sklepu internetowego. W programie tym organizatorem jest sklep online, oferujący produkty lub usługi - zaś uczestnikami są osoby fizyczne lub firmy dysponujące własną stroną WWW. Partner po przystąpieniu do programu umieszcza na swojej stronie materiały dostarczone mu przez organizatora - w zamian za to otrzymuje prowizję za każdy udział w transakcji, która rozpoczęła się na jego stronie.

W afiliacji możesz otrzymywać wynagrodzenie na wiele sposobów

W ramach lekkiego uzupełnienia — częścią afiliacji mogą być reklamy Google, gdzie otrzymujesz pieniądze za kliknięcia (tzw. CPC lub CPM), lecz w tym artykule zajmiemy się wynagrodzeniem za konkretną akcję, co jest najczęściej znacznie lepiej płatne. Modele zarabiania można podzielić na 4 różne typy. Różnią się one czynnością, którą musi wykonać klient, aby móc otrzymać swoje wynagrodzenie.

  • CPL — wynagrodzenie za klienta, którego zainteresujesz produktem, i który zdecyduje się na pozostawienie swoich danych do celów kontaktowych lub marketingowych; klient nie ponosi żadnego kosztu, jednak podane przez niego dane muszą być prawdziwe.
  • CPA — wynagrodzenie za wykonanie przez klienta najczęściej płatnej akcji; może to być, na przykład, autoryzacja za pomocą karty kredytowej lub zapisanie się do subskrypcji SMS.
  • CPS — wynagrodzenie za sprzedaż z Twojego polecenia, najczęściej wykorzystywana przez sklepy internetowe; wynagrodzenie za zainteresowanie produktem, a wysokość prowizji ustalana jest jako procent od wartości zamówienia lub jako stała, wcześniej ustalona przez reklamodawcę kwota.
  • PPI — wynagrodzenie za pobranie i instalację aplikacji przez klienta; klient nie ponosi żadnego kosztu, a oprogramowanie jest bezpieczne dla jego urządzenia.